Som jeg har nevnt litt tidligere s har jeg ftt meg hund og n har jeg flyttet snn s vi bor for oss selv. For at jeg skal trives et sted s m jeg ha mye skog og villmark s og si rett utenfor dren. Jeg tror nok Tyr ville ha sagt det samme, og det er derfor utrolig godt at vi fant et sted som passer oss perfekt. Like bak leiligheten er det en gigantisk skog hvor Tyr kan lpe fritt hvor han vil og hvor vi kan g s langt vi vil uten treffe p et eneste menneske. P den andre siden av leiligheten har vi sjen, noe som blir veldig spennende til sommeren. Tenk ha bde skog og sj like utenfor huset, bedre kunne det ikke blitt! Jeg hadde tenkt ta noen bilder av hvordan det ser ut inne hos oss ogs, men dette fr bli senere en gang.

Tok med kameraet ut en tur mens Tyr og jeg var p tur, og det var s fine hstfarger i skogen, herregud!

Jeg elsker det virkelig her og jeg nsker bo her s lenge det er mulig. Punktum!

#leilighet #bosted #skog #natur #foto #fotografi #hund #husdyr

Del 2 som jeg egentlig lovet skulle komme p bloggen i gr kom visst ikke fr i dag. Jeg synes elgjakt er en god "excuse" for det. I gr felte laget 2 dyr p 1 dag, s det ble ganske s hektisk. Slakting og fling 2 ganger samme dag er en hard og lang prosess for si det snn, haha.

Uansett. Jeg inns som nevnt i forrige innlegg at jeg faktisk ikke har tatt s mange bilder p denne turen her, til tross for at vi har reist mye rundt. Jeg har s vidt 1 eller 2 bilder fra Glasgow og Newcastle, men utenom det s var det rimelig drlig planlagt av meg for si det snn.

Ida og jeg tok som nevnt tidligere en dagstur til Highlands. Der fikk vi se Highland Cattle, som p norsk blir kalt Hylandsfe. Disse var s utrolig mye finere og stere i virkeligheten! Vi fikk ogs se steder som ble brukt i serien Outlander og en pen slette som ble brukt som rumpeldunkbane i de frste Harry Potter filmene, blant annet. Vi tok oss ogs en tur p Loch Ness, men vi fikk dessverre ikke se stor av Nessie. Bedre lykke neste gang vil jeg tro.

Disse mennene som spilte sekkepipe var alts overalt. Her sto det en mann og spilte midt ute i Highlands p en rasteplass. Jeg skjnner ikke hvordan de bare kan dukke opp snn. Han var flink da!

Et lite bilde fra turen p Loch Ness. Regnet holdt seg heldigvis unna til vi kom oss p land igjen. Jeg hadde hpet at Nessie skulle stikke seg frem som sagt, men det gikk dessverre drlig. Hun var ikke s veldig fotogen...

Dessverre husker jeg ikke hva denne ste landsbyen het, men det var veldig koselig her i hvert fall. I tillegg ble vi informert om at iskrembutikken p hjrnet serverte softis med Whiskey smak. Jeg er ikke s veldig glad i whiskey, s jeg tok heller kjpte meg noe med karamell og sjokolade. Det var i hvert fall kjempegodt!

Se s koselig de har det i den lille landsbyen sin. Hadde ikke vrt dumt bo der en liten stund. Spesielt ettersom det er s kort vei til det fine Highlands.

Det neste bildet er faktisk det eneste bildet jeg har vise dere fra Glasgow. Da vi skulle vandre til hotellet kom vi fordi Museum of Modern Art. P avstand trodde jeg denne figuren var noe helt annet, s jeg ropte av glede til Ida: "SEE!!! DET ER EN TROLLMANN P EN HEST!!!". Skuffelsen ble stor nr jeg s det var en mann p en hest, med en kjegle p hodet. Modern (f)art ass.

Helt til slutt har jeg 2 bilder fra Newcastle. Det neste bildet er tatt inn i en kirke som jeg tror het St. Patricks Church. Den var utrolig fin p innsiden og de hadde veldig mange fine utstillinger i den. Det kunne tyde p at Newcastle fremdeles var veldig preget av 2. verdenskrig, for det var mye som omhandlet dette med re de dde soldatene som kjempet i krigen.Uansett s var det veldig spennende se seg om inni der, og mens vi var der satt organisten og vde seg litt og det kom et lite barnekor som hadde sangvelse. Det var egentlig veldig koselig!

#skottland #england #highlands #foto #fotografi #reise #tur

Den 5. september reiste Ida og jeg til Skottland en tur. Planen var at vi skulle reise rundt i landet, og at vi skulle bestille hotell ettersom vi reiste rundt. Denne planen gikk litt i dass allerede da vi skulle reise fra Edinburgh til Fort William pga fulle hotell p Fort William, s da ble det litt endringer i planene. Vi tok til og med en liten tur til England, noe som var spontant og morsomt! Vi begynte turen med vre i Edinburgh i 3 netter, fr vi reiste videre med tog til Glasgow og sov der i 2 netter, deretter tok vi tog til Newcastle i England og sov der i 2 netter helt til vi reiste tilbake til Edinburgh for den siste natten og dro hjem til Norge igjen. Jeg har ikke tatt p langt nr s mange bilder jeg trodde jeg skulle ta, s derfor blir det bare 2 deler. Alle bildene i dette innlegget er tatt i Edinburgh. Del 2 kommer i morgen!

Det frste man ser p Royal Mile er selvflgelig sekkepipespillere. De er kjempeflinke alle sammen!

Tok oss en tur p Greyfriars Kirkyard. Jeg regnet ut at det er 4 r siden sist jeg var her og det er s og si prikk likt siden sist. Eneste forskjellen var at de drev med restaurering p avsperrede gravplassene. Litt synd ettersom den beryktede McKenzie graven er der.

Det var utrolig fint den frste kvelden vi var i Edinburgh, noe som helt klart synes p bildene.

Dag 2 begynte med at vi var innom Edinburgh Castle, vi var innom National Museum of Scoland og vi tok en kopp kakao p Elephant House, som for meg var litt stort. De frste setningene av Harry Potter ble nemlig skrevet p en serviett av J.K. Rowling p Elephant House!

P National Museum fikk vi til vr store skrekk se denne utrolig brede kjolen. Ida sa: "hvordan i alle dager kan man komme seg gjennom en dr mens man har p seg den der?!". Jeg m innrmme at jeg tenkte det samme. Og hvordan i alle dager klarer man g p do om badet er lite? Det er et mysterium.
Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn, en vinter i fjellskogen.
Foto:  Baard Nss / NN / Samfoto

Jeg fikk ogs se min kjre venn Dolly igjen. Akkurat som sist s var hun det ene store jeg aboslutt MTTE se p National Museum. Hun er s fin. For de som ikke vet det s er hun verdens frste klonede levende dyr. S, det du ser p er en klonet sau. Veldig imponerende.

Tror ikke det er s mange som kan skryte av at de har tatt en selfie i et speil fra 1600 tallet, men det har nemlig jeg gjort!

Her er noen bilder fra innsiden av Elephant House. Doen var heeeelt nedtagget av skriblerier som for det meste hadde med Harry Potter gjre. Det ble sagt for noen r siden at alt dette skulle males over snn s doen ble fin igjen, men etter mye kritikk fra fans og gjester fikk alle skribleriene st som de var. Legg spesielt merke til det som str like over doen, hh.

Mens vi var i Edinburgh tok vi en tour som tok oss med p Highlands som tok en hel dag. Bildene fra turen kommer i del 2 i morgen, og jeg skal love dere at det er mye fint se p! Ogs m jeg legge til allerede at jeg har vrt sykt drlig p ta bilder i bde Glasgow og Newcastle *kremt*.

#ferie #bilder #foto #fotografi #harrypotter #skottland #storbritannia #2017 #tur #reise

LINNEA

Mitt navn er Linnea♕, jeg er 24 r og bor i Engerdal i Hedmark. Jeg elsker nyte dagene bde ute og inne med kjresten Steffen ♡ og hundene vre. Jeg interesserer meg for jakt, fotografi, lesing av bker, trening og livets glade og frie dager!

Legg meg til som venn

Oktober 2018 Juli 2018 Juni 2018 April 2018 Mars 2018 Januar 2018 November 2017 September 2017 August 2017 Juni 2017 Mai 2017 April 2017 Mars 2017 Februar 2017 Januar 2017 Juni 2016 Mai 2016 April 2016 Mars 2016 Februar 2016 Januar 2016 Desember 2015 November 2015 Oktober 2015 September 2015 August 2015 Juli 2015 Juni 2015 Mai 2015 April 2015

Anbefaling Blogg BOK Fashion Follow Fotografi Harry Potter Hverdag Inspo Konserter MUSIKK OUTFIT Pusur Reise SMINKE VIDEO

Sk i bloggen

Linker

blogg.no F din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen m avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger p
blogg.no og annonser p bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktr for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.